lördag 6 april 2019

Nu är jag tillbaka!

Under några år skrev jag de här bloggen i min roll som distriktskonsulent. Det var roliga, lärorika och fantastiska år - men det var också krävande och utmanande stundtals. Arbetet som distriktskonsulent är säkert ett av de bästa man kan ha - men det är lika mångfasetterat som ridsporten och att serva alla Upplands ridklubbar och ryttare på bästa sätt kräver ibland att man både kan prioritera och stå på sig. 

Efter snart fyra års frånvaro har jag nu fått möjligheten att få komma tillbaka, något som jag är mycket glad och stolt över. Vid årsmötet valdes jag till ordförande för distriktet och jag ska försöka göra mitt yttersta för att förvalta det förtroendet på bästa sätt. Till min hjälp har jag den mycket kompetenta styrelsen som valdes tillsammans med mig, vilket jag är väldigt glad för. Några har varit med länge och några är helt nya från i år. Ni kan läsa mer om vilka det är på hemsidan här.


Sen 14 mars har jag hoppat rakt in i verksamheten. Den största och viktigaste frågan för distriktsstyrelsen är såklart rekrytering av ny personal till distriktskansliet - något som kommer komma mer information om i veckan. Men mycket var redan på gång som jag och den nya styrelsen försöker sätta oss in i och förvalta det på bästa sätt.

Den 18 mars genomfördes ett mycket intressant och viktigt seminarium om den allra viktigaste huvudsaken - nämligen huvudet och hjärnskador inom ridsporten. Carin Wrange har skrivit mer om detta på hästsverige.se  

En ny kartläggning över ridsportens förutsättningar och behov är på gång i Uppsala Kommun. Jag närvarade på en intressant förmiddag som Upplands Idrottsförbund ordnade i förra veckan som en första träff för att identifiera ridsportens behov. Jag är övertygad om att all den kompetens och det driv som finns på ridklubbarna i Uppsala kommun kommer bidra till att tydligt lyfta våra gemensamma behov inom ridsporten på ett bra sätt.


Just nu sitter jag på tåget hem från Göteborg. Jag brukar åka hit varje år, för att se vackra hästar och träffa vänner (och kanske shoppa lite också...) I år fick jag också vara med på den konferens för distriktsordföranden som Svenska Ridsportförbundet ordnare. Väldigt bra för mig för att snabbt åter komma in i arbetet. Mycket är såklart fortfarande som det varit förut men mycket nytt är också på gång - roligt. Imponeras av vårt gemensamma arbete inom ridsporten och hur mycket Svensk ridsport verkligen gör inom så många olika områden. Jag är glad och tacksam för att åter få vara en del av.


På snart återhörande!
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar