fredag 17 januari 2014

Vi på kontoret

Jag tänkte att ni kanske ville lära känna oss som arbetar här på Upplands Ridsportförbund lite närmare... Jag börjar väl med mig...

Jag som skriver den här bloggen heter Malin Aldal och är distriktskonsulent och ansvara för verksamheten mot styrelsen. Jag har varit anställd sedan augusti 2005 så det börjar bli några år. Jag har dock varit mamma-ledig två omgångar eftersom jag har två barn; Astrid 4,5 och Gustav som snart är 2. 

Jag började min ryttarbana på Huvudsta Ridskola i Stockholm. Eller egentligen började det väl när mamma släpade med mig till sina kompisar som hade stall på Täby Galopp. Men min egen ridning började på HuRK. Sedan blev det medryttarhäst och foderhäst för att så småningom bli en egen häst. Hästen hette Morris och är mitt livs stora kärlek. Han vandrar nu sedan våren 2011 på de evigt gröna ängarna men han finns alltid med mig och jag kommer alltid vara glad och tacksam för de 17 år vi fick tillsammans. Strävsamma, underbara Morris.


Sedan 2003 bor jag på en liten hästgård utanför Alunda där jag har min nuvarande häst Remi som blir 13 år i år. Han är född på min 25-årsdag (så kan ni lista ut hur gammal jag är...) Remi har jag haft sedan han var två år och är den första häst som jag ridit in och utbildat själv. Jag och Remi tävlar i dressyr och vår främsta merit är placering i MsvB. Remi har dock gjort lite andra saker bl.a. med min kompis Vicky som tävlat honom i hoppning och fälttävlan ganska framgångsrikt måste jag säga. Han har hoppat felfritt 1.20 och vunnit lätt klass fälttävlan. 

Vicky och Remi

Hemma i stallet har jag också en foderhäst, ett sto som är betäckt med Skovelns Rafael och om allt vill sig väl får jag mitt första föl i april. Vi har också en liten shettis som heter Wilda som vi lånat och som Astrid rider och som vi också kör lite med. 
 
Jag och Remi
På kontoret sköter jag allt möjligt. Jag har långsiktig planering med utbildningar, påverkansarbete, insatser för att utveckla och stötta ridklubbar. Men det är också många saker som kräver snabba åtgärder som t.ex. att godkänna propositioner och hjälpa till med gröna kort eller andra frågor kring tävlingsreglementet eller t.ex. föreningsjuridik. Det är många olika saker att hålla reda på kansliet eftersom vi bara är jag och Johanna som har hand om alla olika delar som ryms inom ridsportförbundet. Det är såklart utbildning- och tävlingsfrågor men också allt från att koka kaffe till att sköta administration, träffa sponsorer, driva projekt, påverka kommuner och andra samt att stötta föreningar på alla möjliga olika sätt.


Som föreningsmänniska (hade mitt första styrelseuppdrag som 15 åring), ridskoleryttare, tävlingsryttare och tävlingsarrangör så är jag stolt och glad över att få vara mitt i smeten och göra mitt bästa för att stötta alla er som bidrar till att göra ridsporten i Uppland till en dynamiskt, aktivt och engagerande ställe att vara del av.

Ja, så här ser jag ut när jag jobbar...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar